tisdag 23 december 2014

Ofärgat bambugarn



Bland de ofärgade garn var under viss tid bara några härvor  "Maja"  kvar. Nu finns det även ofärgat bambugarn från serie 9xxx, altså den som finns på REA. Detta garnet säljs också till nedsatt pris, trots att alla härvor inte har knutar. Detta garnet är tjockare än "Maja" och färdig plagg är inte lika töjbar. Om du tänker använda garnet ofärgat, tvätta det gärna i väldigt varmt vatten så att det krymper innan du sätter igång. Vid färgning suger detta garnet mycket mer färg åt än andra garn jag hade hittills men som vanligt, resultat blir jättefin.

Provlapp är virkad med virknål nr 3.

Stickad provlapp vågar jag inte visa. Jag är inte så duktig på att sticka, trots teoretiska kunskaper:), så jag vill inte utsätta stackars lapp och mig till er förakt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar