lördag 6 december 2014

Nalle och katt



Nalle som fick namnet Per-Johan är virkad av 110 gram råbambugarn och med sin skiftande, lite bleka färg har riktigt gammaldags utseende. Längden är 27 cm. Mönstret, som jag tyckte var utomordentligt bra, finns att köpa för 5$  från en etsy shop, (finns för nedladdning).

Katten, som har redan rest till en liten tjej i Tallin har än så länge inte fått sitt namn. Den är virkad av 120 gram REA bambugarn med artikel nr 90xx. Jag glömde mäta den men den är större än nalle och det syns även på bilden. Mönstret är från en annan etsy shop ( även den finns för nedladdning), och kostar 4,5$. Jag tycker inte att huvudet var bra beskrivet och trots att jag virkade det 2 gånger fick jag båda två gånger någonting som mer liknade en tefat än huvudet på bilden. Att huvudet blev till slut som på bilden är i stort sätt tack vare det att det går att töja och forma efterhand med fyllningen.

Jag virkade båda två så hård det bara var möjligt för att förhindra att garnet töjer sig och fyllningen börjar komma ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar