måndag 29 december 2014

Färger

Ett privilegium av att ha garn i många färger är att man kan lägga de tillsmans och prova hur olika kombinationer ser ut. Samtidigt är det också utmanning att försöka beskriva någonting med hjälp av enbart färg.
Idag har jag gjort små grupper av bambugarn som säljs till REA pris.

Den här kombination valde jag att kalla Afternoon tea för att den ledde mina tankar till salonger med mjuka mattor, fina porslinkoppar och doft av te. Elegant, sofistikerad, behärskad men endå mild.

Nästan självtalande, den här kombination blev döpt till Stormy clouds. Det var inte efter moln som vi hade här i Malmö för vi hade strålande sol idag. Nej, inspirationskälla var en youtube lektion i hur att måla moln. Jag kommer inte att bli konstnär, inte ens en dålig en, men det är roligt att se hur visa människor får några färgklickar att växa till olika motiv med bara några penseldrag.

Är du kanske intresserad att köpa garn i olika färg men känner dig osäker om det blir så som du har tänkt dig, maila mig och jag kan sätta de utvalda garn tillsammans och skicka dig foto på dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar