måndag 18 mars 2013

Camillas sjal av bambugarn


Tidigare har jag visat andra sjalar som norska Camilla Agathe virkade av mina bambugarn.Denna gången har hon virkat en sjal efter beställning, av garnet Maja som är svart med mörkgrön och lila. Så glansigt som det är, liknar det råkans fjäderskrud.
Jag blev så inspirerad att jag också började virka en sådan. Efter några rader hade jag tänkt om och bestämde mig för mycket livligare färger så jag repade den svarta och påbörjade en ny i blåa och turkosa färger.

Och som många andra som sysslar med handarbete, lämnade jag åt sidan ett annat påbörjat projekt - en tröja som jag virkar i fri stil av råbambugarn. Än så länge har jag ändå ingen idé om hur jag ska fortsätta, så det får stå och mogna någon månad eller år. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar