onsdag 2 januari 2013

Stickis&Mysis

"Jag skulle vilja att du hade kropp som du hade förr", sa maken.
Något i min blick fick honom att snabbt tillägga: "Jag skulle också vilja ha kropp som jag hade förr."
Ja, vem vill inte det? Allt var väl bättre FÖRR. Även leverpastejen smakade bättre, säger min mor. Allt smakade bättre, säger gubben från ICA-reklamen.
Hur som helst, vad gör man inte när ens bättre hälft (Nåja!) kommer med sådana krav. I mitt fall blev det raka vägen till Friskis & Svettis som nu tre veckor i rad har öppet hus och "prova på dagar".
Sydsvenskan 30/12
Till det dundrande ljudet av Mambo tequila försöker jag bli av med överskottet som lite överallt på kroppen vittnar om välståndet.
Första passet:
Vi springer. Och vi springer. Och vi springer. Det tar aldrig slut. Tittar på klockan som står på väggen och ser att det bara har gått 4 minuter. Nöjt konstaterar jag att jag lever än och att det bara är 56 minuter kvar till slutet. Vi fortsätter springa eller hoppa eller något. Jag är inte riktigt säker vad, för det går inte att få ben och armar att göra det som borde göras. Efter lååång tid, tittar jag på klockan igen. Nu har det gått 6 minuter av passet. Vad som hände sedan kan jag inte berätta för jag hamnade nog i ett tillstånd av koma.
Väl hemma, totalt knäckt, tänker jag på hur mycket trevligare det är med handarbete istället för den bullriga, svettiga plågan. Man sitter i en bekväm fåtölj, låter tankarna sväva, och rör bara ett vackert garn mellan fingrarna. Avslappnat, meditativt, tillfredställande.
 
Ni alla som inte har provat sådant innan: Jag bjuder på "prova på dagar", lika länge som Friskis&Svettis har sitt erbjudande, alltså till 13/1/2013. Du får ett mindre nystan handfärgat bambugarn "Maja" gratis! Nystanet väger mellan 50 och 80 gram. Det enda du betalar är frakten 14:-
Och efteråt vill du inte längre gå på Friskis & Svettis...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar