tisdag 11 december 2012

Julmarknad på St Gertrud




Nästa helg, 15 och 16 december, är det julmarknad på St Gertrud i Malmö och som arrangörerna säger i sin reklam: Kom och hitta originella julklappar på vår julmarknad med hantverk och design!
 
Det bli min första julmarknad, alltså den första på vilken jag tänker stå på andra sidan av bordet och sälja. Jag har packat Maisie 2 garn i avlånga plastförpackningar som jag kallar bamburör. Det ser rätt så bra ut. Jag är i alla fall nöjd med det!. Det är en riktigt bra julklapp för den som tycker om att sticka/virka. Jag kommer också att erbjuda bambugarn Maja och kanske råbambugarn, beroende på hur mycket som får plats på ett 90 cm långt bord.
Det bästa är att jag lyckades övertala mina barn att hjälpa till. Med dottern gick lätt för hon vill också sälja sina små tomtar av tuvad ull.
Sonen tror att vi ska få såååå många kunder, att jag inte hinner sälja ensam. Visserligen skulle det vara roligt, men jag blir nog glad om vi åtminstone säljer någonting. Som jag ser på saken, blir det bra också att bara visa och informera om handfärgat bambugarn. Men det är klart – om jag säljer några nystan blir jag glad.
Väderprognosen för nästa helg är dock inte uppmuntrande - det väntas nämligen snöoväder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar