lördag 8 oktober 2011

Veckans skörd

Nu är min gamla blogg tillbaka, fastän, jag är inte längre säker att den är bättre. Vad gör vana, även om en kort en!
Igår på morgonen har det luktat (eller doftat, beroende på hur man upplever det) snö i Malmö. Hela dagen blåste det och regnade som det brukar göra i Malmö. Alltså fem minuter regn, sen när  man tar på sig regnponcho,  slutar det regna. Så fort man tar av regnkläder, börjar det regna igen. Och det kan upprepas hur många gånger som helst under dagen.
På kvällen såg vi på Rapporten att det var snöKAOS i Kiruna. Eftersom medierna  av alla ord helst använder ord kaos och chock är jag inte riktigt säkert om det var kaos eller inte, men mycket snö var det.
Imorse vaknade vi till ihållande regn med mörka moln som flög med stark vind. Och jag färgade en del garn som skulle vara som dagens himmel. Nu hänger de på tork så än så länge kan jag inte säga om de blev lyckade, men de blev i alla fall inte såna som jag har tänkt mig. Vi får se.

Under tiden de torkar kommer lite bilder av de garn som jag färgade tidigare under veckan och som har hunnit torka.









Det sista, ljus rosa, kommer att bli min halsduk, förhoppningsviss. Om den inte sålar sig till en miljon andra påbörjade och aldrig avslutade projekt. Någon som känner till fenomenet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar