söndag 2 oktober 2011

Mina filtar

Hittar ni ingenting i min blogg? Inte jag heller. Jag hittar inte heller tillbaks till min gamla blogg.
Det var så att Google har erbjudit ny layout och det ville jag gärna prova. Sedan ville jag ha bloggens gamla utseende tillbaka, men icke, det fanns inte längre. Så, nu får det vara så tills vidare, kanske hittar jag nåt sätt att ändra den.

Här är några bilder på mina filtar stickade av bambugarn.






Och en av siden som jag vunnit på en ebays auktion:



Sidengarn och bambu har  så gott som likadan färg, lyster och fall. Bambu är dock mjukare än sidengarn.

Och här är en av alpaca som jag troligen kommer att repa för jag saknar garn till en tröja av samma material:


Tycker ni kanske att mina filtar är inte fina? Ju, det är de. Det är mina bilder som inte är  fina. Min kamera och jag är inte direkt vänner. Och min "foto-studio"  har en hel del brister som den här bilden visar:


 Man kan ta bilden enbart  stående i balkongdörren. Det är omöjligt att ta bilden från andra sidor och dessutom gungar den torkställning så fort man bara tittar på den.
Där i bakgrunden hänger garn som jag färgade igår. Det vara bara så lite för jag upptäckte att det är slut på hushållssoda först när affären stängde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar